Forum

Hvorfor kan man hverken vælge Nørret, Haastrup eller Hartø i jeres spil? Til gengæld kan man vælge Kasper Linnet der så hvidt jeg ved slet ikke spiller på European tour. Lidt mærkeligt.


Gisp ...er det nogen man skal have på sit hold???

Har ikke overvejet at skulle have danskere med overhovedet!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Det virker desværre som om man har kopieret en stor del af startlisten fra tidligere sæsoner uden skelnen til hvem der har hvilken kategori tourkort. Der mangler en del talenter, mens der er spillere med, som højest får et par turneringer, hvis overhovedet noget.
Lidt synd. Men det kan være at de bliver tilføjet hvis vi nævner dem her. Sidste år blev der løbende ændret i spillerlisten.

Vi kan da også nævne den talentfulde Victor Dubuisson som ikke er med, og der er sikkert en 20-30 som kunne fjernes, men dem vil jeg så ikke nævne hér, hvis der skulle være nogen der var dumme nok til at vælge dem.

Ja. Kategoriseringen af spillerne er ikke helt så skarpt skåret som man måske kune ønske sig.
Langt de fleste spillere er placeret i de samme kategorier som sidste år uden hensyntagen til deres meritter i mellemtiden.
Dog er spillere som E. Molinari, Karlsson mf. retmessigt blevet rykket op i kategori.

Det gør mig dog ikke det helt store. Der er meget få "helt-i-skoven fejlplaceringer" som de der kender til golf naturligvis kan udnytte og dermed skabe en fordel over dem der ikke kender så meget til sporten.

Med hensyn til ændringer i startlisten: Jeg skrev en mail til Swush ang. et par spillere jeg mente manglede. De blev tilføjet til startlisten dagen efter, så det er jo super "kundeservice".

Har for sjov lige løbet startlisten igennem. Blandt de 118 der endte øverst på penge-listen på EU-touren sidste sæson (og dermed har fuld spillerettigheder denne sæson) er det kun J. Parry som ikke er på spillets startliste.
Så spillerudvalget er på den front helt OK.

Vedkender dog at der i kategori 5 er en del "sære" spillere som nok ikke spiller mange turneringer, og man måske her kunne ønske sig spillere som Haines, De Vries, Dubuisson mf. som ville være seriøse kandidater til en plads på mange hold.

Men når alt kommer til alt er jeg egentlig godt tilfreds med spillet som det er.
De fejlkategoriseringer der end måtte være er det jo bare om at udnytte på bedste vis.Ønsker ikke at uddybe hvem jeg her hentyder til før efter spillet er igang, da jeg mener det er folks eget ansvar at finde deres egne fiduser.

God vind

Martin

Martin Juhl32.235Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 10%SølvbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%SølvbægerPræmievinderGuldbæger
Have you anything to declare?? Yeah, don´t go to England.

Pis

Er der andre der vil smide nogen bedre guldkorn, jeg har ikke forstand på golf, og jeg gider ikke sætte mig ind i det, så hvis nogen lige vil nævne nogen gode spillere vil jeg sætte et hold med dem på.

Henrik 07 kender du nogen gode?

www.europeantour.com

Jeg har brugt rankings, 2010 rankings+spillede turneringer til at sætte mit hold...
Sidste år brugte jeg intet andet end hukommelsen og hvilke spillere jeg havde hørt om... Dårlig ide :) endte med at det kun var 2-4 af mine spillere der spillede pr. turnering.

www.europeantour.com håber jeg har givet mig et godt udgangspunkt.

TommiFalk12.975Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderGuldbægerTop 10%
Når alt kommer til alt, er der kun 862 man kan stole 100% på!

@4 ... altså hvor svært kan det være?

Her er en helt frisk world ranking over de bedste spillere: http://dps.endavadigital.-net/owgr/doc/content/archi-ve/2011/owgr12f2011.pdf

Så er det jo bare at sammenholde den med de kategorier der skal købes ind til, og så ellers tage dem med som har de mest sympatiske navne. Derudover bør man vel holde sig fra at have danskere med og ej heller Tiger Woods ... Så kan det ikke gå helt galt!

I sammenhæng med dette har jeg checket lidt ud hos de betydende internationale bookmakers, som både giver odds på placeringer til den første turnering d. 7 april - og samlet for European Tour!

Bruger man grundlaget fra bookmakerne må det være det bedste man kan gøre - der findes INGEN som er bedre i stand til at vurdere hvem der er de sandsynlige vindere - og så det er sågu ligegyldigt om man har forstand på golf eller ej!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Nu er det ikke for at smide sand i maskineriet, men verdensranglisten kan ikke bruges til ret meget her!!

Mange højt placerede her spiller max. 4-5 turneringer blandt de første 18 frem til udskiftning.
Hvad det virkelig gælder om, er at finde dem der spiller et hav af turneringer på europatouren, og generelt klarer sig godt.

Udover spillere i kategori 1, kan man smide verdensranglisten + bookmaker-odds over højre skulder.

For at sætte et slagkraftigt hold skal man lidt længere til bunds i sagerne.

Martin Juhl32.235Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 10%SølvbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%SølvbægerPræmievinderGuldbæger
Have you anything to declare?? Yeah, don´t go to England.

Fin info omkring at man ikke alene kan bruge ranglisten - Men jeg siger jo også at man er nødt til at kombinere det med Bookmakernes vurderinger - Og her var mit budskab, at der ikke findes nogen som er bedre i stand til at vurdere hvem der har bedst chance!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Hmm RMIR har nu ikke megen fidus til dit evindelige satsen på favoritterne. For at vinde noget i managerspil skal man turde gå imod strømmen (til en vis grænse naturligvis).

Og bookmaker favoritterne er sædvanligvis dyre at købe, så for at få et rigtig stærkt hold skal man spotte de billige der præsterer over bookmakernes forventning. Altså dem med høje odds som overrasker. For at spotte dem skal man have forstand på lortet, ELLER få nogen til at røbe dem her på forum :-)

Hvem er golfens svar på Gareth Bale anno 2010? kom kom kom kom

@9 ... du har så evig ret i det med at gå imod alle de andre som vælger de "sikre kort" og så håbe på mirakler ... Men tror bare at man bliver nødt til at forholde sig til "eksperterne" her, og i hvert fald undgå det mest dumme ... Der er ufatteligt mange af spillerne som slet ikke stiller til en hovedpart af de enkelte turneringer - Jeg skal ikke gøre mig meget klog, men tag nu f.eks. indledende turnering - her vil mange Amerikaner after al sandsynlighed dominere - men en langt hovedpart af dem - eller måske alle - stiller slet ikke op til turneringen i Spanien et par runder senere ... Så JA, det er ikke helt let at stille hold!

Golfens svar på Bale er helt klart Matteo Manassero

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

OG Golfens svar på Wayne Rooney er Phil Mickelson ...

Altså stærkt overvurderet, lettere fedladen og umådelig selvfed!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

@11

Hmmm, men stadig er Phil Mickelson dog et meget sympatisk menneske........
Der ligger nok den største forskel...

John Andersen30.780Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Godt at høre at der bliver lyttet til vores kommentarer og at de manglende spillere bliver tilføjet. John Parry sprang også i mine øjne som manglende, da jeg kiggede listerne igennem.

Nå, men så går de næste 2 uger med at håbe at vores fiduser misser cuttet, så medløberne ikke bliver opmærksomme på dem. Og så ville det jo være fedt hvis top 5 bliver udgjort af one-hit-wonders.

Hjæææææææææææææælp ... Svært at finde kvalificerede kat 4 spillere OG helt umuligt at finde noget som helst anvendeligt omkring kat 5 spillere ... Er begyndt at gennemgå navn for navn på player profile, men det er jo nærmest umuligt at spotte mulighederne her ... Kom nu med lidt guldkorn!!!????

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Guldkorn får du ikke, men kan da konstatere at der findes nogle få (4-5) brugbare spillere i Kat. 5.

Hvis vi bare pladrer ud med navnene vil alt for mange hold komme til at ligne hinanden (hvilket jeg har bange anelser om kommer til at ske alligevel) og dermed gøre konkurrencen mindre spændende.

Men har da kun respekt over at du gennemgår navne for at få større indblik i en sport der ikke siger dig noget som helst. Mon ikke du finder nogen brugbare informationer??

Martin Juhl32.235Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 10%SølvbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%SølvbægerPræmievinderGuldbæger
Have you anything to declare?? Yeah, don´t go to England.

Jo det tror jeg at jeg gjorde ... Har oprettet 4 hold og har nu fundet 7-8 spillere i kat 5 som må formodes at spille og som har rimelige resultater indenfor de sidste 5-6 måneder! - Men det tog laaaang tid og der er helt vildt mange kat 5 spillere som er helt ligegyldige - Mange har jo ikke spillet i flere år!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Er ham der Steve Diller med i år, eller ligger han stadig og roder rundt i bunkeren?

John Andersen30.780Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Er stødt på mange sjove navne, men dog ingen Steve Diller ...

Mener fortsat det sejeste navn indenfor sport er goe gamle og legendariske Tony Woodcock!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Steve Diller er fra en Oddset reklame :-)
Snodgrass er også ganske fint :-)

John Andersen30.780Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

<Slettet>

<Slettet bruger>

Så er der kun kort tid til deadline for golfen og for en ikke-golf-nørd har det edder.... taget lang tid at prøve at finde nogle fornuftige spillere - og man er jo nødt til at ramme nogenlunde fra en start, da man jo ikke som i de andre spil kan udskifte undervejs (bortset fra engang i august). Jeg er sgu lidt spændt på at se nogle af de mere videndes hold, for jeg finder det især svært at vægte hvor meget man skal satse på spillere der formodentligt klare det godt i de helt store turneringer - hvoraf den første jo er en af de helt store. Går det f.eks. som eksperterne spår og Phil kan iføre sig den grønne jakke i Augusta igen, er han så i det hele taget VÆRD at have på sit hold - for han kommer jo ikke til at spille ret mange flere turneringer på touren - og sådan forholder det sig jo for flere spillere. Tager vi Danskerne, ja så indledes spillet med at kun én dansker er med - og han klarer måske ikke engang cuttet. Men tag så en S. Kjeldsen - er han bedre at have på sit hold end f.eks. Phil M - Kjeldsen stiller til start allerede i anden runde i Malaysia - og vil givetvis spille et hav af turneringer ift. Phil ... Hmmmm ... spørgsmålene er fan... mange!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Et godt trick er jo da at holde fiduserne for sig selv, uanset om de er gode eller ej. Man kan jo nemt inspirere andre.

Men, ja. Det gælder jo om at vælge rigtigt. Og det er jo fedt at man ikke kan skifte ud, da man så bliver tvunget til at bruge viden fra start af, og ikke bare kan hoppe med på vognen når man ser hvem der er gode. Og det gør det så ikke nemmere at de gode spillere har været fraværende til de seneste turneringer, hvilket gør at mindre gode spillere har set gode ud.

præcis ... og jeg ved at jeg allerede har været omkring ganske forkerte konklusioner og valg - og kan godt se at der er mange muligheder for at træffe helt forkerte valg, som bringer en helt ud af spillet fra dag 1. Men NU sidder den lige i øjet - Har indtil flere gengangere på mine 4 hold i flere af de 5 kategorier, og tror jeg har fået valgt rigtigt de fleste steder nu - men præcis som i fodboldspillene er HELD en afgørende faktor, og der skal ikke meget til før man pludselig sættes tilbage pga. en eller anden tilfældighed. - Tag nu bare Westwood - en klassespiller, som dog har underpræsteret noget i de sidste par turneringer - men tror meget vel at hans flyvetur i privatfly fra Houston i går kan betyde at han ikke kommer til at præstere i en rum tid! :-) ....

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Ja, mulighederne er mange. F.eks. skal man tage en Mickelson, eller vælge en som spiller mange turneringer (Quiros, Schwartzel f.eks. ) Det bliver spændende at se hvad der er klogest.

Jeg har lige et spørgsmål til alle jer prof hold sættere.
Jeres hold har i da kun nogen som spiller de første 2 turneringer eller har i nogen som slet ikke er med i nogen af dem?

en af mine konklusioner er at man i hvert fald er nødt til at inkludere en del spillere som IKKE er med i Masters ...

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Jeg har valgt alle danskere... Er det godt?

TommiFalk12.975Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderGuldbægerTop 10%
Når alt kommer til alt, er der kun 862 man kan stole 100% på!

Det er vist lidt spildte kræfter at bede om råd på forum. En god tommelfingelregel er at dem der er kloge nok til at sætte et godt hold også er kloge nok til at holde deres vurderinger for sig selv. Og dem der er for dumme til at sætte et godt hold er også dumme nok til at dele ud af deres fiduser(groft sagt).

Hvis kloge Åge er bare halvt så klog som han åbenbart selv syntes, har vi andre jo ikke en chance, han løber med alle præmierne med sine 3 hold.

Der er da i hvertfald en dansker i kat 5 som er værd at kigge på....
og en i kat 2 og 3
Ved godt jeg er dum og ikke vinder, men det er sgu sjovt at være med

Bennedbæk226.410Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

@29 ... Jeg er i samme kategori. Og JA, fristende med Anders Hansen, som jo også er eneste der er med i Masters - Søren Kjeldsen må være dårligt givet ud, og der MÅ være bedre Kat 1 spillere ... Thomas Bjørn måske i Kat 3 ... Han er vist ved at komme i god form igen ... tjaeeeee ... Og så er der nogle giftige Svenskere - og en enkelt Finne ... *s*

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Er der en grund til at 2 top 10 bookmaker favoritter ikke er oprettet?

Bubba Watson og Dustin Johnson...

TN15.065PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%
...

I dette spilformat er de dybest set uinteressante.
De kommer kun til at deltage i meget få turneringer.
Kan ikke forestille mig de ville være interessante at vælge overhovedet.
(Udover på de enkelte hold der går efter rundesejren i Majors/WGC)

Martin Juhl32.235Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 10%SølvbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%SølvbægerPræmievinderGuldbæger
Have you anything to declare?? Yeah, don´t go to England.

Men de skal da vel stadig være med???

at du ikke ville vælge dem er uinteressant for mig.....

TN15.065PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%
...

Nej, de skal ikke nødvendigvis være med.
Der er minimum 50 andre spillere som potentielt kan lave ligeså mange points, som heller ikke er med. Det er ens for alle. Der skulle være rigtig mange spillere på listen hvis alle skulle være med.

Men nogle havde måske fundet på at vælge dem, men sådan er det jo. Martin har ret i at de skulle meget langt ned i kategorierne før da overhovedet kunne være spændende valg. Dermed ikke sagt at de ikke kan vinde Masters.....

Jamen det lyder super logisk at verdensranglistens nummer 11 og 17 ikke skal være oprettet...... ;-)

Der er da ingen grund til at oprette nogen som i ikke udelukker kan vinde Masters..... Det forstår alle da ;-)

TN15.065PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%
...

Du har vist ikke helt læst reglerne og pointsystemet.......

Held og lykke med det.

Nå Alvidende - og øvrige vidende - som ikke ville frem med "fiduserne" inden spillet - Nu er det så sat i gang og låst, så nu kan I jo godt uddele lidt Guldkorn omkring hvad og hvem i ser der er de store fiduser og pointhøstere i spillet her!???

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Der er desværre ikke så mange gode fiduser, da Swush har klokket godt i laginddelingen i de nedre lag. Så man bliver i mine øjne som minimum nødt til at have Manassero og Gallacher dernede. Og Jeg vil også mene at Noh og R. Davies er oplagte valg. Så er der desværre ikke plads til så mange fiduser.

Spillet bliver i mine øjne afgjort i 1. og 2. lag. 2. lag er der ikke nogen der skiller sig ud, så hvis man kan finde guldet der er man godt på vej. Måske Garcia, hvis han får sit liv på rette køl og kommer til 2-3 turneringer i Europa(har ikke selv taget ham...turde ikke). Jeg satsede i stedet på at Danny Willett får sit endelige gennembrud. Og forventer det samme af Luiten i 3. lag.

Ellers gælder det vel om at vide hvem der har besluttet sig for at prøve lykken i USA i år (Karlsson, Schwartzel og Oosthuizen), og så håbe på at de ikke vinder en turnering når de endelig er i Europa.
Og så mener jeg at Volvo Match Play er en vigtig brik. 24 spillere i en turnering der tæller som en major?!?! 50 point garanteret. Ren gavebod. Og de første 12-15 deltagere er allerede kendt, så det var da bare med at bruge den turnering som tiebreaker, hvis man var i tvivl.

Blandt topspillerne gælder det egentlig bare om at vælge den man tror vinder en af de helt store turneringer. De kommer stort set alle til det samme antal turneringer i første halvsæson. Selv Phil Mickelson kommer til 5 turneringer. Jeg har fidus til McIlroy i år og tror ikke helt McDowell kan nå sidste års utrolige højder, men det er fornemmelse og intet andet.

<Slettet>

<Slettet bruger>

Karlsson og Oosthuizen er ikke nødvendigvis dårlige valg. De har bare færre turneringer til at lave resultaterne i.

Hvad laver Luke Donald?? Kom igang, tak!

Fint Alvidende ... Man ka jo godt høre du har styr på det. Interessant! - OG jeg kan konstatere at min egen research har været okay, for jeg har fanget en hovedpart af de ting du nævner, og fået en god del af de spillere med du nævner fra de lavere lag - Fra kat 1 er mine 4 hold bygget op omkring Kaymer som er på alle 4 ... suppleret 2 steder med Westwood - herudover Donald, Mcilroy, Mcdowel og Jiminez - samt 1 med Phil! - Fra 2. kat har jeg til gengæld satset "hele butikken" på Sergio Garcia på alle hold - suppleret med 2x Skotske Lawrie og Watney. - Noh havde jeg oprindeligt satset på, men smed ham helt ud til sidst. Satsede i stedet på bl.a. Valasco og Indiske Chowrasia - og har et par svenskere i de nedre lag som jeg tror på (Sjoholm & Floren) - Har Rhys Davies, Gallacher og Manassero overalt, og tror på Sydafrikanske Coetzee!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Det lyder ikke helt tosset.
Garcia er et spændende valg. Coetzee er god, og hans eneste problem er at han har et dårligt tourkort, som kan betyde at han ikke kommer ind i de store turneringer. Men så må han jo bare tilmelde sig nogle af de mindre turneringer, som der jo også er gode points til.
Watney har ganske få turneringer til at lave resultater, så det er et sats. Men han er god, så måske han kan lave en Top 3 i en af de store.
Fin taktik at have en grundstamme af spillere. Det nytter ikke noget at skifte 11 spillere ud mellem holdene, for så ender man tit med 2-3 middelmådige hold. Man må satse på at researchen har været korrekt.

ja, var godt klar over sats på Watney og at han ikke kommer til start så mnage steder, men tror han kan få 1 eller 2 topplaceringer ... også med på at Coetzee ikke er en invitationsspiller, men han kan være på vej - Fik læst en del om ham! - Har i øvrigt konsekvent valgt at se bort fra danskere!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Forfærdelig start for mit hold, og mine bets på Luke Donald. Skuffende.

Luke Donald 3 over par.. Mmmh. Det er tidligt, men virker som om jeg næsten allerede kan vinke farvel til en samlet top 10 placering til ham.

Rooooolig nu ... han var jo kun på 13. hul ... nu er han på 15. og er i par!

:-)

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

birdie-eagle-birdie ... nu -1

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

@48
Er man gået hen og blevet golffreak?
Vil vædde en hat af mug på at du ALDRIG ville følge med, hvis du ikke havde tilmeldt managerhold :-)
Jeg selv gad ikke i år... Har vist rigeligt at holde styr på med de andre spil :-)
God fornøjelse med golfen!

John Andersen30.780Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Luke Donald slutter i par. Så skal der sgu bare ske lidt imorgen allerede. :-)

Fin runde af Quiros. Håber han kan fortsætte resten af ugen.

@49 .. Ja, så faktisk golfen til ende, og NEJ, havde ikke siddet fulgt det hvis ikke jeg havde lavet nogle geniale managerhold :-) ...

OG jeg synes faktisk det var spændende, og tror det kan blive rigtig godt i de næste dage .. spændende at se allerede i dag hvem som klarer cuttet - Om de 2 suveræne i front kan holde niveauet, og om de klasse-spillere som er kommet rigtig skidt fra start kan hente det tabte. Så jeg sidder der sgu nok igen i aften. Interessen aftager dog muligvis i takt med at verdens-etteren Kaymer fortsætter sin nedtur - Ham har jeg godtroende satset på på alle mine 4 hold, og han var vel på dagen i går "århundredets" største Masters skuffelse, og gik en totalt hjernedød tåbelig runde, og er sat fuldstændig af og kan umuligt klare cuttet til videre deltagelse.

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Martin Kaymer er ejet af 71%. det vil sige at stort set alle har ham. Desuden er der altså MANGE turneringer endnu. Og folk havde ikke regnet med en topplacering til ham i denne turnering alligevel.

Men dagen i dag bliver spændende. Stol trygt på at folkene bag Augusta sætter den svært op. De vil ikke se deres bane bliver skudt i sænk to dage i træk. Flagene kommer til at stå lidt sværere, og måske de glemmer at vande greens? Jeg tror Par bliver en god score i dag.

Det der bliver spændende er vel alle de hold, der har valgt spillere som Fowler, Watney, Mahan, Stricker o.lign. De skal helst have en Top 7 i denne turnering for at hjælpe holdet, for ellers kommer de vel kun til 3 turneringer mere, eller 4 i bedste fald.

Og endnu engang fedt hvis vi kan få flere til at se golf.

Enig .... Og jeg vælger også stadig at tro at Kaymer er en nødvendighed at have på.

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Ja, der skal ske mirakler for Kaymer kommer inden for cut grænsen. Kan man mon forvente Kaymer vil være i toppen i de næste ugers turneringer???

Phil spillede egentlig ikke så godt igår, men jeg sidder stadig med den fornemmelse at han når at vinder.

Tror Kaymer vender tilbage - og vel allerede i Malaysia - Han, og flere andre, kan øjensynligt ikke spille Augusta. Jeg tror fortsat mest på Phil M. og forventer at McIlroy mister stort idag! - Jeg har Sergio G. og stadig Watney som outsidere!

Tror ikke Anders klare cuttet!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Også spændende med Quiros, som jeg har på mit hold. Kan han mon fortsætte idag??? Jeg tror desuden ikke McIlroy misser stort idag. Han ser skarp ud!

Der er jo tale om "Horses for courses", sådan er det bare. Nogen kan lide én bane og andre en anden. Og det afhænger ofte af om deres spil passer til banen.
McIlroys spil passer glimrende til Augusta, da han slår bolden højt og dermed bedre kan stoppe den, mens f.eks. McDowells spil ikke passer helt så godt til banen.

Jeg tror stadig på McIlroy helt i toppen. Hvis han kan holde Par i dag tror jeg stadig han fører. Og så er alt muligt. Det vil dog ikke være tosset, hvis han lå nr. 3-4 stykker, bare lige for at undgå opmærksomheden fra medierne.
Men Phil Mickelson er stadig klar favorit til at vinde turneringen, efter min mening.

McIlroy har jo klokket i det flere gange tidligere ... På St. Andrews gik alt i kludder på anden dagen (utroligt hvad jeg har læst op), og hans manglende rutine gør nok at når først han kommer i modvind går det galt! - Vi får se - han har jo noget at gi af allerede og er vel i hvert fald sikret en pæn topplacering. Phil kommer til gengæld stærkt, og når man tænker på hvilke problemer han kom ud i i går, var det utroligt at han alligevel kom hæderligt hjem!

Hvor sker cuttet??? - 1 eller 2 over par ... Jeg tror 1!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Hehe......I mit tidligere indlæg skulle jeg faktisk lige til at skrive hvordan mange folk husker helt forkert vedr. McIlroy på St. Andrews. Han var uheldig at komme ud sidst på andendagen i et voldsomt stormvejr, hvor Oosthuizen var ude i vindstille betingelser, og dermed hentede 5-8 slag på feltet. Og alligevel præsterede McIlroy en tredjeplads, mens de andre linkseksperter der var ude i det vejr(bl.a. Harrington og Els) missede cuttet. Imponerende af McIlroy. Jeg hidser mig op hver gang jeg læser en journalist der har fået den historie galt i halsen. Det ender jo med at folk tror på det.

Tror du på en stor runde af Luke Donald, Jacob?

Det er umuligt at sige med de enkelte spillere. Det afhænger af så mange ting. Jeg tror betingelserne er sværere i dag, men om det lige passer Luke Donald, er svært at sige.

Bliver spændende at se. Luke Donald starter nu faktisk. Han må meget gerne starte som Ian Poulter, som har lavet birdies på 1, 2 og 3 hul. :o

En del lave scores allerede. Virker ikke til banen er SÅ svær igen idag.

Mickelson 3 bogeys på 4 huller. :o Han har da vidst snart spillet sig selv ud af turneringen.

Hold da op, 13. spiller nemt i dag. Har lige set både Donald og Stricker nå greenen i to. Så kan alle i feltet altså gøre det!!!

Det må man sige. En "sikker" birdie på 13.

Dejligt at se Luke Donald nu. Han skal fortsætte!

Donald i 4 under ... Sådan ... er nu på 8.plads! - McIlroy fortsætter åbenbart - ser stærk ud!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Day!? - Lidt underligt at han ikke er oprettet. Har da ligget nogenlunde til på European Tour - og hidtil et fantastisk resultat på Augusta! - Nogen dybere årsag?

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Det er det samme med Day, som med 100 andre spillere der ikke er oprettet. Hvis man oprettede dem alle, så ville vi skulle udskrive en regnskov af spillerlister.
Spillere som Day, Mahan, Marcus Both, Angelo Que kommer formentlig kun til 3-4 turneringer ud af 18. Og det er jo stadigvæk et European Tour spil.

Det er nemt at være bagklog nu hvor Day er med fremme, men han kunne ligeså godt have misset cuttet, og så havde ingen nævnt ham. Jeg tror nogle få er ALT for fikseret på denne ene turnering, og glemmer Europatouren samt turneringerne i Asien. En 10. plads i Masters tæller jo trods alt det samme som en 10. plads på Madeira, hvor ca. 35 regulære tourmedlemmer vil være til start, og derudover ca. 100 med meget lave tourkort. Skulle vi så også oprette de 100 spillere?

Nok mest et udtryk for at jeg endnu ikke helt er med på hvilke spillere der formodes at være med i hvad ...

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Bortset fra det viste Woods enorm styrke og tilbagekomst i går, og han må vel nu være en af topfavoritterne. Phil når vel næppe helt op nu. Westwood og Luke ligger lunt.

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Alle der kom igennem cuttet kan vinde dette. Lad os antage at de unge McIlroy og Day kommer tilbage til feltet. Så føres den på -7 og de nederste har +1. En god runde lørdag og så er man med igen. 4-5 slag kan man sagtens hente søndag. Så længe man ikke skal hente 4-5 slag på 20 forskellige spillere.

Okay .... gør det jo ikke mindre spændende, men mon ikke vi vil se den endelige top 3 blive blandt dem som lige nu ligger i minus 4 og bedre. Det tror jeg.

Mit bud på top 3 :

1) Westwood
2) Tiger Woods
3) Rory McIlroy

og i top 10: Sergio G - Phil M - Luke Donald - Day

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Jo, der skal ske noget ekstraordinært hvis dem på +1 skal vinde. Men Paul Lawrie hentede jo 10 slag på sidstedagen, da han vandt The Open for en del år siden. Så det kan ske.

Jeg tror McIlroy holder sig i Top 3. Han har det hele i sit spil. De andre to har jeg svært ved at forudsige. Mickelson vil jeg ikke udelukke. Han er i form, han spiller venstrehåndet, og han kender banen udenad. Woods er jeg ikke helt solgt på, men måske. Westwood synes jeg har manglet lidt form.
Det bliver spændende. Nu må banen snart bliver sværere, og så gælder det om at holde sammen på sit spil. Jeg tror at to runder i par er nok til at vinde den for Rory McIlroy. Så er det bare et spørgsmål om han kan klare det.

Ser ud til du er forkert på den igen idag mht. banen. :-) Der bliver hvertfald lavet en del birdies.

Vist ikke rigtigt! - Bortset fra Palmer og Watson ser det da ud til at stort set alle andre forringer sin score!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

@76 ... nej, du har ret ... jeg fik kigget forkert! - Ja, de laver mange birdies igen! - Og der bliver nok ikke færre når først de bedst placerede kommer igang!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

SÅ sker der noget ...Garcia 2 birdies på første 3 ... nu i 6 under ...

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Snedeker med Eagle og Birdie på første 3 huller ,,,,

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Virker generelt til vi får den laveste score i denne uge. Hold op hvor alle går til den. Lige minus Mickelson. Han er sgu nok snart ude, hvis der ikke sker noget.

Livet er for kort til se golf :-) har dog alligevel lavet 2 hold.... Bare for sjov, aner intet om det og har kun studeret pengelister for i år og sidste... Hmm måske burde man bruge sine lønkroner mere fornuftigt ;-)

TN15.065PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%
...

Mcilroy er tæt på at have afgjort det hele efter 3 runde, tjek lige hans put på 17.

Tiger var pivringe på 3 runde

Bennedbæk226.410Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Tror du har ret - Han kan nok ikke hentes nu. Men det nåede at se jævnbyrdigt ud undervejs. Men med 4 slag ned til 4 mand inden finaledagen, bør han kunne holde hjem, selv hvis han går 1-2 over par.

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Kom så, Rory!!!
Det kunne være fedt med en europæisk sejr. Alternativt må Charl Schwartzel næsten tælle mere som europæer end Luke Donald, da Donald jo aldrig rigtigt har spillet Europatouren.
Jeg holder stadig på at 10 under vinder turneringen. Men det bliver tæt, hvis Rory viser svaghedstegn. Der er mange gode spillere lige efter ham.

Så ikke runden til ende men ting kan øjensynligt hurtigt ændre sig ... Så fremme ved Garcia's 8 eller 9 hul at han fænomenalt var nået frem i 7 under par og lå alene på 3 pladsen. Sidenhen må han da være blvet ramt af et lyn eller lignende, for jeg ser at han slutter i minus 1 ... han har altså sat 6 til på de sidste huller. KORS i HYTTEN

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Ja, Garcias sædvanlige putteproblemer vendte tilbage. Samme som Westwood har. Og derfor ingen af dem har vundet en major endnu. De kan kun sjældent hole 2-meter putts konstant under pres. Fra Tee til green er de uovertrufne.

YES YES ... spændingen kom hurtigt ,,, Mcilroy RYSTET!!!!

Tiger & Luke bliver vist giftige!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Kunne være godt at få Tiger som vinder, rent fantasymæssigt. Ham tror jeg ikke der er nogen seriøse hold der har taget, så det gør ikke så meget at han tager de 250 points.

Dette spil starter først for alvor de kommende uger, men derfor er det jo vigtigt at få denne runde "Annulleret" alligevel, og så lige får straffet dem der har kigget sig blind på startlisten til Masters og valgt spillere som Mahan, Watney, Fowler, Stricker osv.

Jeg er godt tilfreds med at jeg lige nåede at skifte Schwartzel ud med F. Molinari i onsdags... doh!

TommiFalk12.975Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderGuldbægerTop 10%
Når alt kommer til alt, er der kun 862 man kan stole 100% på!

Sort uheld. Intet andet. Det var den rigtige beslutning. Schwartzel satser på USA i år, hvilket gør ham til det dårligere valg, og Francesco virker også stærkere.
Så er det bare ærgerligt at Schwartzel lige har sit livs turnering her. Men sådan kan det gå.

under 8 huller endnu og der er 10 mand der kan vinde, lidt spændende, tror sgu lidt på Argentineren, men jeg holder jo også altid med Argentina

Bennedbæk226.410Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Vanvittig afslutning der venter os! Fedt hvis Tiger ender med at vinde. Jeg har altså en lille fidus til Scott ender med at vinde, han virker sgu mest stabil.

Cabrera må være favorit nu. Han kan sagtens nu Par 5'erne i to, og har prøvet at vinde den før. Choi var egentlig min favorit til at tage den indtil hans bogey på 12.

Tror godt Mcilroy vil hjem og se lidt fodbold snart.

Bennedbæk226.410Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

ja, stakkels knægt ... VILDT SPÆNDENDE .. og fedt med Scot!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Så er min golf sæson reddet. :-) Luke Donald i top 10 og bedste europæer samlet = 7300 kr. til mig. Tak Donald !!

@97 ... lyder lækkert - Tillykke!

@89 ... Du bliver ved med at henvise til at der er masser som fejlagtigt har taget masters deltagere, og at f.eks. Schwartzel - Tiger er et dårligere valg - Jeg er med på at der nu kommer flere kat. 2 og 3 turneringer hvor de og flere andre masters deltagere ikke er med, men der kommer jo også masser af yderligere kat. 1 turneringer fremefter hvor masters/pga deltagerne er med igen - så det handler vel blot om at have fundet en god balance og fordeling - For mig at se må det da f.eks. have været stærkt at have hold med kat. 1 spillere bestående af Schwartzel, Tiger og Donald. Jeg er med på at det har været spild f.eks. at have haft en spiller som Mahan på sit hold (hvad rigtigt mange har) - men næppe hvis han havde nået en topplacering.

Men måske jeg bare har misforstået noget ...

Men om ikke andet "forudså" jeg muligheden for at Rory ville kolapse da jeg henviste til at han havde gjort det sammen tidligere på Sct. Andrews - Det var vel ikke engang et kolaps vi så i dag, men et totalt blackout - lidt forfærdeligt at se på ... Synes man kunne se det på ham allerede fra start!

I øvrigt ærgrede jeg mig over at Scott ikke vandt til sidst - han lå dæleme til det og spillede meget konstant og flot. Schwartzel grundlage sin succes ved 2 fuldstændigt vanvittige (og ekstremt heldige) slag tidligt på dagen!

Men alt i alt ... for hel.... hvor var det en spændende afslutningsdag - helt vildt!

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

RMIR, jeg beundrer hvor grundigt du egentlig har prøvet at sætte dig ind i tingene, men at tage amerikanere med (eller spillere der udelukkende spiller i USA) er næsten altid et dårligt valg. En spiller som Watney i kat 2 f. eks. Han er en rigtig god spiller, men kommer til at spille ca 4 turneringer frem til udskiftningen. Sæt ham op imod spillere som Jacquelin,Wood m.f. der vel spiller 12 turneringer og generelt klarer sig fint. Medmindre han stort set vinder en turnering er han et skidt valg.
Samme gælder de øvrige amerikanere som er alt for vilde sats at tage i forhold til de solide europatourspillere.
Tror mange har set sig blinde på at skulle have nogle amerikanere på holdet nu da vi begyndte med Masters, men i min optik er det som at pisse i bukserne. På kort sigt er det dejligt varmt, men på den lange bane er det knap så spændende.

Men lad os nu se....

Martin Juhl32.235Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 10%SølvbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%SølvbægerPræmievinderGuldbæger
Have you anything to declare?? Yeah, don´t go to England.

Yes ... For eget vedkommende har jeg *kun" 1 til 3 amerikanere på mine 4 hold ... Desværre Watney på 2 af dem. Satsede lige på ham, vel vidende at han ikke spiller på European Tour, fordi jeg i 11. time læste 10 amerikanske golfjournalisters vurderinger af Masters turneringen, og her havde de Mickelsen og Watney som absolutte favoritter til at vinde ... Watney blev så et flop, ligesom hovedparten af de øvrige amerikanere. - Har kigget på dine hold, og kan jo godt se at du satser helt udenom amerikanerne - bortset fra et enkelt hold, hvor du til gengæld har stort set udelukkende amerikanere ...

Nå men det skal blive spændende at se næste weekends turnering fra Malaysia, og mon vi måske skal se Kaymer i en lidt anden rolle end hans fæle niveau i Augusta.

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Hvem vinder i Malaysia??

Mit bud er Matthew Nixon

med runner up til Rhys Davies og måske Schwartzel kan gøre det igen. Tror IKKE på Rory McIlroy - tror hans blackout i går kommer til at ødelægge hans sæson.

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Kaymer kunne også godt gøre det i Malaysia.

525 point og plads nr. 81 på bedste hold ... og med et hold hvor der ikke er satset voldsomt på Masters (vel bortset fra et 2-3 stykker), må være okay. Og vel især på baggrund af meldinger fra eksperterne ovenfor som siger at dem som lige nu ligger i toppen (med Masters spillere) ikke har en jordisk chance. Hvad med øvrige - danny, altvidende, Martin m.fl. - Hvordan mener I at i er kommet fra start?

RMIR63.980BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Golf for feinschmeckere. Se det sindssyge pot her fra Tiger Woods. Det er fra masters Augusta i 2005
http://www.youtube.com/wa-tch?v=eE5nxzSljCg

martin winther bolet81.670Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 1%
Målsætninger for Aalborg BK Blive danmarksmester- tjek Slå italienere ud af en klubturnering- tjek Tage point på Old Trafford- tjek Overvintre på sidstepladsen UDEN at rykke ned- tjek Målsætning 2011/12 Kvalifikation til europa league

Jeg ligger 182 og det er vel ganske fint. Havde kun 3 som klarede cuttet - Schwartzel, Quiros & Karlsson.