28. august 2010 anmeld

2000

Hej Swush.

Det kan nu ses, at der er tilmeldt ca. 2000 hold til La Liga-spillet (LL) fordelt på måske 1650 brugere.

Flere hold kan selvfølgelig komme til selvom spillet ér startet, men næppe mange. Her tillader jeg mig at gætte.

Så vidt jeg husker var der 4000 hold tilmeldt sidste omgang LL.

Altså noget af et fald...

Hvad er det egentlig jeg vil med dette indlæg? Jo;

I skriver tit, at I meget gerne lytter til os brugere og her syntes jeg I er gået udenom flere antydninger af at mange brugere var klar til en ny fodboldliga.

Flere har efterlyst Bundesligaen. Den rager mig :-)

Jeg selv har efterlyst Serie A.

I har aldrig rigtigt svaret på disse forespørgsler/efterlysninger eller har jeg misset svaret?

Derfor er jeg træt af LL: De 7,X millioner er "bundet" til Messi, hvis man vil med i den sjove ende af tabellen. Herudover er man nødt til at have en Barcelona og en Real Madrid-kæde. Så er der ikke så meget mere at fordele til de øvrige spillere.

Man sidder tilbage med Malaga, Levante og Hercules-spillere...

Hvorfor ikke tage chancen med Serie A, nu hvor Mourinho er væk og Inter med Benitez ved roret har mistet sit patent på mesterskabet?

Hér kommer en spændende liga med flere titelbejlere: AC Milan, Juventus, AS Roma, Inter og måske Sampdoria. Toppen er tættere, mens vi i LL formentlig vil se Real Madrid og Messilona cruise sig igennem i tæt løb om mesterskabet.

Savner lidt et nyt fodboldspil hos Jer.

Det var alt...:-)

Hygge

PP

Svar på indlæg

22 svar indtil nu

28. august 2010 anmeld

Jo, men mere... Tror dette er vist belyst i flere tråde. Her er en dem, hvor Swush besvarer lidt:
http://holdet.dk/da/forum-/help/threads/145167
Flere gange er dette spørgsmål mht div spil kommet frem....
Tror ikke at der vil være større tilslutning til Bundeslige el Serie A, når det "kun" er ca 2000 til La liga... La liga, som deltagerne har sunget højt om i flere år....
Tror desværre ikke på det.... Næppe flere hold i Serie A og Bundesliga, end LAL....
Du har RAT mht Real/Barca hold...... Det har de fleste nok.... Lidt ala Rangers/Celtic...
Tror dog ikke på flere deltagere i Serie A el Bundesligaen...
VH
J

John AndersenJohn AndersenJesus er "stjernen" i dette spil :-)Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%Top 10%
29. august 2010 anmeld

1. 1

Ja, nu ringer der en klokke.

Dit link giver svaret fra Swush.

Kan også se jeg har skrevet "Øv" i tråden.

Så næppe nye ligaer hér, altså. Øv, igen.

PS: Nå, min ene kontaktlinse er ved at forlade mit øje og der er en hyrevogn der dytter.

Det var altså ikke førnævnte klokke, men derimod et meget kraftigt dyt fra en hyrevogn, jeg hørte, mens jeg skrev starten af indlægget.

Derfor: God nat :-)

VH

PP

29. august 2010 anmeld

Jeg mener Pride har fat i noget rigtigt - Og jeg mener ikke man skal afvise at sætte flere spil igang med henvisning til at der ikke kan samles "kunder" nok til at oprette hold! - Som ting kører nu forstår jeg godt at "folk smutter" og hvis Pride's udsagn om at La Liga er droppet til det halve antal kunder, så er det jo en katastrofe for Swush, og det MÅ give anledning til at vurdere hvad der "går galt"!

For mig at se er der 3-4 ting galt som Swush svigter markant omkring:

1) Præmierne er ikke attraktive nok - Vi er mange, jeg selv inklusive, som ikke spiller med her pga. præmierne, men fordi vi kan lide "spillet" og konkurrenceelementet! - Men præmiernes størrelse er en markant begrænsning for at få flere med. - Og i sammenhæng med budskabet vil jeg vove at påstå at det vil være SÆRDELES let, og kræve en minimum indsats, at gå ud og få firmaer til at give præmier mod reklameeksponering. Jeg er sikker på at Swush svigter her - de går ikke aktivt ud og søger sponsorgaver som gevinster - De orker end ikke at håndtere "ansøgninger" om at blive præmiesponsor, hvilket jeg ved fra egen erfaring (Jeg sendte via mit firma i god tid inden det nuværende F1 spil et tilsagn om at ville sponsere en ret pæn præmie - i værdiniveau lig med aktuel 2-3 præmie - Og jeg hørte ALDRIG en lyd)

2) Der sker for lidt udvikling i spillet og er for lille aktivitet. Swushs afvisning af at lave om på åbenlyse uhensigtsmæssigheder i regelsæt tror jeg har irriteret mange som ikke gids oprette hold igen. Assistreglen for at nævne én. Og endnu mere åbenbar ved TDF hvor jeg tror (og en del tror ikke) at en meget stor del af kunderne løb skrigende bort da der ikke kunne skiftes ryttere undervejs. Med for lille aktivitet mener jeg at der burde være langt mere attention på at lave små konkurrencer undervejs - f.eks. via Facebook gruppen - Små ugepræmier/konkurrencer/g-immicks som holder folk FAST i spillet og skaber attention - der har været nogle, men alt for få. Og det er ret enkelt at komme i kontakt med kunderne - der er vel registreret 15-20.000 emailadresser som kan bruges. Attention og aktivitet skal bruges til at fastholde en meget stor skare af kunder som f.eks. indleder et spil med en placering som "nr. 7428" hvorefter de mister engagement og lyst og dropper at vende tilbage!

29. august 2010 anmeld

Kan se i den tråd der er linket til, at der deltog 3400 hold i LL sidst. Men stadig et fald på 1300-1400 hold !!!

Det må da give stof til eftertanke?

1. 3

Enig, der har spillet igennem været diskussion om præmierne. At du ikke har fået svar på din henvendelse virker nærmest som om Swush er ved at afvikle forretningen?

Jeg har selv - og nu skal der i øvrigt ikke koges mere suppe hér på den sag - kendt til en sponsor der trak sig grundet visse aktørers udbrud på forum. Hér kunne Swush også for længe siden (jeg har for længe siden gjort Swush telefonisk opmærksom på problemet!) have bedt enkelte om at holde personfnidder uden for dette forum, og dermed have reddet sig et sponsorat med dertil hørende bedre præmier. Men den skandaløse tone fortsatte, tilsyneladende uanfægtet.

Nu kommer der sikkert en masse svar så som: "Så kan I bare spille et andet sted" og de skal da være velkomne, men mener MANGE har været rundt om det med de små præmier. Tænk lige på De brugere inden I "overfalder" mig :-)

Jeg spiller her på grund af gameplayet. Og det er i denne forbindelse at jeg gerne så noget nyt. Fx et fodboldspil fra en ny liga. Lidt flere ligaer at vælge imellem.

Hvorfor ikke blot høre brugerne hvad de kunne tænke sig?

Dette indlæg er ment som en opfordring til Swush om lidt nytænkning og om reelt at lytte OG SVARE når folk spørger ind til elementerne i de forskellige spil.

Kender ikke problematikken omkring TDF da jeg ikke deltog, men vil man lytte hér?

Problematikken omkring assist-reglen holder jeg lige uden for dette indlæg, om end den vidst allerede har gjort skade nok, jfr. utilfredse brugere.

Det der er allermest ærgeligt er at holdet.dk på mange måder er et glimrende managerspil, men at det - som jeg ser det - så småt er ved at falde en smule sammen...

Håber jeg tager fejl.

VH

PP

29. august 2010 anmeld

@4 Pas nu på at sponsorerne ikke trækker sig når i er så mange, der brokker Jer. De kunne jo få opfattelsen af, at dette er en dårlig investering? Faktisk er det halvdelen af aktørerne i denne tråd, der er stærkt utilfredse. Ikke godt nok.

Dan KnudsenDan KnudsenMand, 32 årSilence...
29. august 2010 anmeld

Jeg vil meget gerne forsøge at svare.

Det er korrekt der samlet set er færre hold med i La Liga i forhold til forårs sæsonen. Men kigges der på betalte hold, er der en vækst på ca. 500 hold, eftersom vi til forårs sæsonen inviterede deltagere til at oprette første hold gratis.

La Liga ligger med ca. 2.000 hold lige på grænsen til hvad der er tåleligt. Fra tidligere afstemninger har vi set at La Liga har klart mere interesse end Serie A eller Bundesliga, vil vi derfor ikke opsætte spil på disse ligaer, men i stedet benytte tiden på at gøre produktet bedre og tilbyde flere features.

MKNOFLER
Det er super beklageligt du aldrig fik et svar fra os ang. præmie sponsorat, det må selvfølgelig ikke ske. Jeg kan dog garantere at vi på ingen måde er ved at afvikle noget – tværtimod er vi ved at forberede os på den kommende liberalisering af spillovgivningen som træder i kraft tidligst 1/1-2011.

P.Pride
Vi har intet kendskab til, at vi skulle ha tabt en sponsor grundet fnidder i forum, som i øvrigt kun besøges af 1-2% af deltagerne. Jeg må derfor udlede at ”sponsoren” som du omtaler har personlige relationer til dig, siden du kender til det og ingen hos os.

Med venlig hilsen
Jesper, Swush.com

Jesper - Swush.comJesper - Swush.comJesper, København VMand, 35 årAdministrator
29. august 2010 anmeld

Hej Jesper.

Nej, I nåede aldrig at få kendskab til sponsoren. Dét er pointen. Men I vidste der verserede en konflikt på forum og du slettede selv et indlæg, der ikke hører hjemme på NOGET forum.

Du har ret i, at forum nok kun besøges af 1-2 pct. af deltagerne. Det vil også være mit gæt. Men det er stadig jeres ansigt udadtil (blandt andet).

Jeg syntes stadig, at I lytter for lidt til de brugere der benytter forum og giver Deres mening til kende. I svarer sent og der ligger ubesvarede spm. og svæver på forum!

Jeg aner også på visse indlæg, at enkelte ikke får svar på Jeres "Kontakt-formular"?

2000 hold i LL ér ikke ret mange. Der er vel også gratishold med, trods alt (præmiehold og Swush egne medarbejdere betaler vel heller ikke for hold)?

Det bør måske give anledning til en ny afstemning? I min tid i dette game har der ikke været en sådan.

Jeg skriver såmænd ikke for at så splid, men i "bekymring" for et managerspil som jeg gerne bruger tid på og nyder at deltage i.

Men der skal to til en dans :-)

Og I må gerne lade Jer byde op lidt oftere, ellers bliver der færre der danser med.

I håbet om en god fremtid for spillet og med ærgelse over mindst to mistede sponsorater ønsker jeg Jer på swush en god søndag.

VH

PP

PS: Hvordan ser det ud med hensyn til en mere formaliseret tidsangivelse på hvornår man kan forvente at få sine indtjente managerpoint? Kan da ikke passe man skal lave en dosmerseddel for at huske sine point og minde jer om at blive konteret herfor :-)

29. august 2010 anmeld

Tror i øvrigt også fremover jeg vil tilslutte mig de 98-99 pct. der ikke besøger forum.

Hver ting til sin tid.

Men man kan vel stadig skrive til Jer, Swush og få svar på evt. tvivlsspørgsmål? Har ikke fået svar på min seneste henvendelse, nemlig.

VH

PP

29. august 2010 anmeld

Korrektion:

Selvfølgelig vil jeg da besøge forum i ny og næ.

Venter svar på disse spm:

Kunne man forestille sig en ny afstemning om et nyt fodboldspil til erstatning for LL?

Særligt nu hvor så mange nye er kommet til?

Er der en form for systematisering af hvornår managerpoint uddeles?

Er der pt. et teknisk problem med at I ikke modtager de PM´er der sendes til Jer med spm (har selv sendt én for flere dage siden - uden svar)?

Bliver disse spm. nogensinde besvaret? ;-)

Hygge

PP

01. september 2010 anmeld

MKNOFLER:
Jeg er fuldstændig enig med der, mht præmierne. Jeg spiller også kun herinde nu, fordi holdet.dk, klart er det bedste managerspil, der pt er.
Jeg tror uden tvivl du har ret i, at præmieniveauet er medvirkende til det få antal tilmeldte. Man skal faktisk i top 4-5 stykker, for at præmien er noget værd (efter min mening).

Nu har jeg dog aldrig selv vundet noget, så ville nok være tilfreds med, bare at vinde et "gratis managerhold", men stadig! :-)

01. september 2010 anmeld

Jeg vil også gerne på banen her.

Jesper har selvfølgelig en pointe med problemstillingen med invitationer, men ligeledes har P. Pride helt ret. La Liga-manager er temmelig entydigt. Real og Barca er simpelthen for dominerende. Dette kombineret med en præmieliste, som indeholder 6 præmier, så er det ikke ligefrem voldsomt ophisende at stille hold. Jeg har dog svært ved at vurdere hvor meget de overordnede præmier betyder for flertallet af managerne på holdet.dk, men rent personligt, så har det høj prioritet. Både præmiemægden, men også præsentation af disse betyder noget. Gavekort til hold er en pseudo-præmie, og denne burde på ingen måde gives som belønning til en top i top 10 (la liga) eller top 15 (pl). Den burde tidligst optræde når vi er ude efter de top 30, uanset spil. Koster det så mange ressourcer at finde mindre præmier til 200-500 kroner? For mit vedkommende vil det i langt de fleste spil koste min lyst til at oprette mere end et hold. Jeg kan ikke vurdere om andre har det på samme måde, det må i forholde jer til.

Det andet præmiemæssige problem, som sommetider har indtruffet sig ved Swush er et rent tidsmæssigt aspekt. Når et spil åbnes, skal præmielisten være komplet på præmiesiden. Det er i mine øjne vanvittigt useriøst at forlange 59 kroner, og så bare skrive "Præmierne er på vej...", som i har gjort førhen. Jeg har tilpas meget tiltro til folkene bag holdet.dk til at jeg oftest opretter hold alligevel, og at præmierne nok skal komme på før eller siden, men der ikke være tvivl om at dette påvirker deltagermængden. Få præmierne på banen, så man kan tage stilling til hvor mange hold, man har lyst til oprette i forhold til det potentielle udbytte - ellers må man bare forvente det mindste, og holdoprettelsen bliver også herefter. Det virker også uprofessionelt rent imagemæssigt af en eller meget kompetent og ihærdig virksomhed.

Pointgivningen er overordnet fantastisk god, og jeg er uenig med brugere, som skulle ytre at Swush ikke lytter til brugerne angående denne. Brugerne bliver hørt, men det er jo ikke ensbetydende med at Swush finder ide i at rette pointgivningen. Jeg er dog personligt uforstående over for assist-delen angående solo-mål, det virker lidt som om, at man reelt har trukket i land, men ikke vil indrømme det, og det gør folk sure. Kan vi ikke bare slette solomål fra reglementet igen? Jeg er ikke fortaler for solomål-tiltaget, men samtidig må jeg indrømme at der efter reglementet godt nok er blevet ignoret en del. Er der overhovedet blevet tildelt solomål?

Hvad kan der mere forbedres? (Det er vel den retning tråden har taget). Personligt synes jeg det er ufatteligt demotiverende, at spillerne ikke bliver positioneret i forhold til den position de spiller på klubplan, hvilket vi bl.a. så med hensyn til overgangen fra PL0910EÅ til PL0910FÅ, og her i PL1011EÅ er der stadig spillere, som optræder forkert. Dette strider mod hele spillet grundlæggende koncept: at finde fiduser. Du kunne leve på at enkelte spille optrådte længere fremme på banen i den virkelige verden end deres position på holdet.dk - det er godt spottet og det du kan høste frugten af - men Swush skal bare iagttage dette og rette til de korrekte spillerpositioner i det opfølgende spil, og dermed tvinge manageren til at finde nye fiduser og komme op med andre ideer til igen at få succes og komme til tops.

Så er der holdsammensætningen. Hvorfor er det lige pludseligt blevet et indiskuterbart ideal, at ingen regler er gode regler? Det er udemærket, at man selv kan bestemme formation i stedet for at have en tvungen 4-3-3-opstilling, men at ændre sammensætningsreglerne fra "maks en spiller pr. klub pr. kæde" til "ingen regler pr. kæde, men maks 4 spillere fra ét hold" er i mine øjne et skridt tilbage. Du giver udadtil brugeren mere frihed, men i indirekte begrænser du holdsammensætningsmulighe-derne for ham med selvsamme frihed - fx i en liga som La Primera. Det er nu for nemt at sammensætte et stærkt team af spillere fra de absolutte tophold, og det vil ligeledes være det mest åbenlyse valg for mange managere, og i mine øjne langt ofte også det klogeste. Det er ikke hver dag at Newcastle vinder 6-0 over Aston Villa.

Managerpoint skal opdateres parallelt med rundepointene - på nuværende tidspunkt bliver det en gimmick, som man synes er lidt sjov og kan se perspektivet i, men som man samtidig synes er røvtræls, da opdateringen er fejlbarlig og langsom.

Overordnet går det jo rigtig godt, men der er altid ting der kan optimeres.

Nå ja... Vejen frem for at holde på de folk, som er tabt i den samlede stilling og deraf har mistet interesse for deres hold er selvfølgelig en sideløbende gratis "knockout-cup", hvor hold hver runde tilfældigt sættes op imod hinanden og dyster i rundevækstforsøgelse - og hvor der selvfølgelig er en mindre præmie (minimum 1000 kroner af værdi) som belønning til vinderen.

Det var et par af mine tanker.

Simon StounbjergSimon StounbjergMand, 21 årTop 10%Top 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Sølvbæger
02. september 2010 anmeld

1. 9

Måske Swush (!) vil besvare nogle af de stillede spm.?

Larmende tavshed indtil videre...

Syntes ellers det er rart med en seriøs tråd, med mange fine betragtninger og seriøse forslag/overvejelser omkring selve spillet.

VH

PP

Nej.

Men spøg til side, synes jeg det er relevant at bemærke, at selvom du stiller med kæder fra de samme 2-3 top-hold og supplerer med lidt løsøre fra mindre attraktive klubber, så er det stadig meget dyrt at skabe et ordentligt hold. Du bliver derfor tvunget ud i risikable investeringer. Det er med andre ord meget mere vigtigt at vælge de helt rigtige spillere modsat PL hvor der mange top-hold at vælge fra.

F.eks. kom min ene fyld-spiller sgu, mod forventning, på banen og blev vist ud. Det gør det hele lidt mere spændende :-(

Ellers skriv direkte til Swush i formularform. Jeg ved ikke lige hvad for et emne, der er mest relevant men f.eks. muligheden : "J'aimerais sponsoriser une compétition, qui dois-je contacter?"

Aner ikke hvad det betyder, men det kan være kode for "Hey tosser jeg har et godt forslag"?!

AsenAsenVin fra vandTop 10%Top 10%

"Det betyder Jeg vil gerne sponsorere en konkurrence, men er bekymret for indholdet på forum. Hvem skal jeg kontakte?"

Henrik Norup ChristensenHenrik Norup Christensen
810
Artemis Clyde FrogTop 10%Top 10%

Det betyder: "jeg...osv"
Nu kniber det fandeme også med tegnsætningen..

810

Hey, så er det sgu ikke den rigtige formular !!

Men emnet er da interessant. Jeg har f.eks. 30 ubrugte vinglas med nummeret 8 trykt på, som gerne må indgå i gevinsterne. F.eks. bedste runde uden én eneste målscorer.

@ 15 Hvad for en sætning er det så og hvor står den?? Og du afslutter med to (2) punktummer. (..)

Glem det!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har læst for mange af Poolhustlerens indlæg, hvis du kan huske dem??????????????????

810

Javel Hr. Stabssergent, jeg glemmer det allerede. Så, nu er det glemt.

@14 KONGESVAR! :-) Intet mindre end spitzenklasse

Dan KnudsenDan KnudsenMand, 32 årSilence...

der kun en kong
gerrad og nej folekens

Nu er jeg for alvor bekymret over indholdet på Forum. Tror ikke jeg vil sponsere med mine vinglas nu hvor agger er tilbage. Det er noget med ophavsret..........

@21
Præcis... Hvem har ophavsretten på profil og evt billede?
Har man overhovedet det, når man lægger det ud til offentligt skue?
Nå, men god kamp i disse så forfærdelige landsholdstider.....
Hørte at Søren Larsen afviste et tilbud om spilletid.... Er han nu blevet overbelastet?
Sov godt :-)

« CL på holdet? - 2000 - champions league »

Tilbage til forumoversigt