Føj da, den mand ligger jo top 2 i alle trøjerne. Bliver da noget svært for Andy at hente ham i point
Du skal være logget ind for at besvare et forumindlæg.
JA, et scenarie jeg umiddelbart heller ikke synes om ... men trods alt godt at Gilbert og Hushovd har taget en del point fra Cadel her i starten - det kunne have været værre hvis Cadel havde vundet 1. etape, hvad han jo var tæt på ... Men selvfølgelig er det endnu tidligt, men med det vi har set nu, ville jeg dæleme også gerne udskifte Andy med Cadel som base i kat. 1 - Er fortsat slet ikke i tvivl om at Contador kommer til at vinde "komfortabelt" - men Cadel kan meget vel vise sig at være bedre end Andy!
Hej Brian
Evans er mere aggressiv end ever.
Det blive da vist svært for Andy bare sådan i det hele taget. Men Cadel har det jo med at være uheldig, så lad det endelig ikke blive i år, at han får uheld. For tourens skyld.
Ingen undgår Tourmalet. Heller ikke Cadel.
Cadel Evans ser giftig ud. Jeg tror ikke han kommer i Top 3 samlet, men han laver en masse points nu, og dem mister han jo ikke igen. Og han går aldrig helt ned, medmindre han styrter(hvilket sker tit). Og i Dauphine så vi jo lige netop at han kørte med de 90% af potentialet, som man helst skal i sidste opvarmningsløb. Godt luret af dem der har Evans. Respekt for det!
Tror nok vi skal se Evans i en endelig top 5. Han virker stærk, og han plejer ikke være en type der taber tid på enkeltstarten.
Enig i at Evans ser helt klar og stærk ud. Synes alligevel at kunne fornemme, at han har ændret sig en smule som ryttertype, så han nu mere målrettet går efter de eksplosive afslutninger, som da han blev verdensmester eller i klassikerne. Lidt som Valverde eller Gilbert for den sags skyld.
Spørgsmålet er om han har det der skal til i 3. uge af touren - jeg er skeptisk. Men han kommer da helt sikkert til at tjene mange points over de kommende dage.
Tror heller ikke han helt kan sidde med når Contador/Andy rykker i bjergene - men godt nok lang tid til at de rykker.... og da har Evans jo hentet monster mange point. Håber da næsten et udbrud kører hjem med et par minutter, så vi får nye folk i toppen. Andre er sikkert fint tilfreds med den top vi har nu - og jeg anerkender klart de der har Evans på.... Godt spottet
Ahh det er noget vrøvl, Finans
Evans kan de dersens lange seje træk som man ser i dag. Den var nok for lang for en Gilbert og derfor passede den ham ikke rigtig.
Men Gilbert og også Valverde burde nu være mere eksplosiv end Evans. (Som regel)
Gilbert er jo for hunden da stadig med i sprint konkurrencen, hvor han gør det meget respektfuldt!
Jeg krydser også fingre for at der kører et udbrud hjem og henter trøjen snarest :-)
Jeg fravalgte Evans til sidst på et af mine hold, da han har skuffet mig så mange gange, og jeg ikke gad blive irriteret over ham igen. Det ser ligenu ikke ud til at være den klogeste beslutning.
Man kan sige, at dem som har Evans nu har haft mulighed for at vælge ham som kaptajn på nogle etaper, hvor Contador og Andy ikke er helt så sikre picks.
Der hvor mit regnestykke er gået galt, er at jeg ikke havde regnet med at BMC kørte så flot en holdstidskørsel. Det skulle ikke være gået meget anderledes førend at det havde været Andy i gult nu, og så havde vi nok ikke snakket om Evans.
I øvrigt rart, at vi indtil nu har været forskånet for at store navne er udgået, ligesom Schleck sidste år. Alt andet lige er det sjovere at konkurrere ud fra lige vilkår. Men skal det være håber jeg da snart der render en sort kat ud foran Evans, Thor, Wiggins og Vande Velde for den sags skyld :-)
@Mominho - ja, Evans kan sagtens de seje træk som i dag. Men der er stadig stort forskel på en kort, men meget stejl kat. 3, og så en kat. 1 eller HC. Og der er på de stigninger jeg tvivler lidt på at han har sejheden.
Sidste år gik det jo helt i sort for ham, men husker jeg korrekt, kørte han den første bjergetape sidste år meget aggresivt og "døde" i front. Derfor mener jeg, at han måske har mistet lidt af sejheden på de helt store bjerge, mens han er blevet skarpere på de korte, stejle stigninger.
Men jeg kan sagtens tage fejl.
Evans har ikke mistet sejheden. Han har dog sadlet noget om, så han er blevet mere aggressiv anlagt. Har aldrig rigtig kunne følge de rigtige klatre so far. Derfor bør han nok finde lidt tilbage til den gamle Evans, når Tourmalet kommer frem.
Det problem mange af os sidder med er, at styrtet på første etape kombineret med BMC's overraskende holdkørsel gør at der ikke sidder de klassementsryttere i Top 5, som vi (forkert) havde regnet med. Den kaptajnbonus som folk med Evans høster er enorm. Og os uden sprintere taber flere dyrebare points, fordi folk fra HTC, SKY, Radioshack er fraværende i Top 3 i klassementet. Det gør ondt.
Jeg er spændt på at se Evans resten af Touren, men jeg har stadig svært ved at se ham sidde med Gesink, VdB og måske et par andre i alperne. Og han er ikke meget over middel på enkeltstarten længere. Jeg tror ikke på ham i Top 5. Men det bliver tæt i år!!
Var grunden til hans nedtur sidste år ikke at han kørte med en brækket albue pga. et af hans utallige styrt? Og han havde også kørt giroen, så vidt jeg husker? Han virker bedre forberedt i år.
@11 Helt klart at Cadels tour sidste år blev påvirket af hans brækkede albue - men enig i at han formentlig kommer til kort overfor enkelte på de helt stejle bakker - Men med hans afsæt i managerspillet her var min tese at han muligvis kommer til at samle flere point end Andy Schleck - Selvom Andy muligvis nok bliver nr. 2 samlet (selvom jeg gerne vil se det først - Gesink er dark horse, og ham er der formentlig INGEN som sætter af på de helt store bjerge - og så tror jeg fortsat meget på en af de meget stærke Radioshacks - og nok mest på Horner/Klöden - Klöden "snakkes" der ikke meget om - men han holder sig hele tiden fornuftigt til - også i dag - og han vil i modsætning til Gesink/Cadel/Schlecks kunne køre en fantom enkeltstart når Alperne er slut - han er en erfaren rotte, og ser skarpere ud end måske nogensinde!
Pas på Klöden!!!!
Det store Mester har talt ! præcis hvad der skete så kom igen Fyrste Gudskelov har jeg Cadel sikken fødselsdagsgave at få ! ;o) KK
@13 tillykke mester! :-)
Evans tjener flere points end Andy, hvis man tæller kaptajnpoints'ene med. Ingen tvivl om det. Evans er jo stort set garanteret både den prikkede og gule trøje de næste par etaper, og det kan Andy ikke hamle op med. Der er jo hentet 3-400 points allerede, hvis man har været cool nok til at tage ham som kaptajn. Men han er altså kun valgt af 3%, og hvis man kan vælge Evans, hvad kan man så ikke også finde på?
Jeg tror ikke Evans bliver sat af nogen fra Radioshack. Selvom jeg har en fornemmelse af at Horner har spist godt med piller. Klöden er sgu en god rytter, og også den bedste på Radioshack i år, men han kan altså ikke køre med de 5-6 bedste i bjergene, selvom hans form topper helt perfekt. Mindre kan dog også gøre det i dette spil.
Jeg tror det bliver en af de mest spændende Tours længe, for der er mange der er gode i år, og Contador og A. Schleck mangler stadig at vise storform. Og det bliver ikke værre af at Contador lige tabte lidt tid.
Hvad mener du med at Cadel er sikret den gule trøje de næste par dage????
Sandsynligheden taler for at Cadel kan tage den gule trøje på 8. etape - Men det er da ikke sikkert - Thor beholder den med "statsgaranti" i morgen - Og mon ikke han gør dagens kunststykke om på 6. som bliver lidt mere udfordrende. - Men det er da ikke utænkeligt at der på en af de kommende dages etaper kommer et udbrud som har lidt mere kvalitet end dem vi hidtil har set, og som kan holde hjem. Men hvis Thor holder stand, bliver det overdragelsesdag på 8 etape, men det er ikke givet at det bliver Cadel der napper den. Det kan ligesåvel blive Frank Schlek, Vino eller Klöden! (eller Contador - selvom det nok først bliver på 12. at han napper den).
Jeg mente at han var sikret 40 points for trøjen. Jeg mente ikke at han havde den. Her snakker vi jo kun i points, og ikke i virkelige begivenheder. Han er sikret 40 points til minimum 7. etape, og måske til 11. etape.
Desværre har jeg ham kun på 2 af 4 hold..... Som kaptajn.. forståes. Hvad værre er, er at resten af holdet stinker :-)
Det er jo netop Jacobs pointe i @15 (sætningen med de 3%).
Evans er sgu cool nok, selvom det sved max at have Contador som kaptajn på alle hold i dag, og se hele Saxo juble pga "etapesejren", og så tabe den på målfoto. Hvor skod mand...
Og svier endnu mere, da Contador med sejr også havde erobret den prikkede (Evans) og den kan tidligst skifte ejer på 6. etape. FØJ
Nej, en fin lille punktering til Evans 5 km. fra mål vil være fint - for vi håber da ikke på han ligefrem styrter.... vel ???? :-)
Kender Gendt Kent i Gent?
Enig med King Kong. Fyrsten kunne godt komme igen. Evans kan nu godt være med på eksplosive afslutninger, og derfor kan man vel godt sige at det er lidt som Gilbert eller Valverde.
Mener dog stadig at Evans skal gøre jævnt op ad Tourmalet, da det er helt andet terræn end Hammer Bakker.
Positivt at to fra gårsdagens udbrud overhalede Evans i den prikkede
@ 22 Tak for supporten ! Evans bliver giftig i år men måske han ikke kan være med på de helt store tinder ? Formen er ihvertfald på plads. Mominho han hedder altså Vandevelde, Valverde har karantæne for doping ( gudskelov de fik ham ! )
Hvor er det sjovt at læse at mange er glade for at Evans ikke giver så mange point i trøjerne.
Pussigt nok er det dem der har Gilbert på holdet.
Jeg har ikke selv Gilert på nogen af mine hold, men man må tage hatten af for manden. Han har gjort det godt indtil vidre.
Jeg tror at Evans nok skal få et godt TDF. Og bliver ikke overrasket hvis han kommer på skamlen i Paris. Måske kommer han også i top fem på de andre trøjer.
En anden ting jeg kan sidde og grine lidt af er debatten om sprinterne. Efter min mening er de meget mere lige i år. De skiftes til at vinde etaper og det er skønt at se på.
Som jeg skrev i et tidligere indlæg er max 1 sprinter pr. hold nok.Men lad os nu se når det hele er overstået.
Dagen i dag bliver nok den sidste sprinter etape i år bortset fra Paris. Hvis det holder stik har de hold med flere sprintere ikke en chance for at vinde efter min mening.
Hilsen Kim
@25 ... Er ganske så enig med dig i at sprintere generelt er svage valg - Det var oplagt fra starten, og med det der er passeret indtil videre bliver dette kun bekræftet - og det er mig en gåde at knap 50% har valgt Cavendish fra kat 1. Dog Ikke enig i at dagens etape er næstsidste sprinteretape - Umiddelbart ligger 10+11+15 også til sprinterne, selvom det nok på mindst 1 af dem er udbrud der afgør. Afhængig af dagens resultat og de resterende sprinteretaper, kan det vise sig at være fornuftigt nok at have en enkelt sprinter med fra Kat. 3 eller 4 (Greipel, Farrar, Feillu, Bozic) - (jeg ville i hvert fald gerne have haft Feillu eller Farrar på flere hold hvor valget var Brajkovic eller Vasil)
Gilbert har gjort det fint ja ... men vel ikke bedre end man forventede, og jeg tror stadig at han samlet set er et dårligt valg som Kat 1 rytter - Også selvom han kører i top 10 i dag - og jo faktisk også er motiveret favorit på både 8 og 9 etape (tror dog ikke han vinder nogen af dem). Men det kan være jeg tager fejl - og holder han den Grønne trøje hele vejen til Paris, som han er favorit til - så vil han muligvis have flere point på kontoen end den som bliver 2'er i kat 1 (Andy eller Cadel).
Tror at der er ved at blive lagt i ovnen til den stor krig om den prikkede. 11 etape tror jeg et udbrud får lov at køre( muligvis ny gul trøje for en enkelt dag). De fleste hold vil holde lidt igen inden bjergene.
MEN RIMIR måske vi to skulle søge job hos tv2 som eksperter. :):):)
@26 Cadel vinder da TDF :-)
@27 ... ja, så kan du blive assistent :-)
@28 ... og du kan blive ham som siger alt det morsomme :-)
Så vil jeg være ham den easy-going "leth-type" som nyder cafe-latte om dagen, rødvin og ost om aftenen - og hvis andre livsnyder-muligheder opstår :-)
Den er jeg med på min ven.
Så snupper jeg en ostemad og en danskvand og står tidligt op.
Kim
Så kan jeg i øvrigt indlede med en knivskarp konstatering omhandlende Saxo-Boss'en som ikke napper Laurbær eller hæder for at forsøge at gøre løbet spektakulært. I de sidste 2 interviews må han skræmme alle væk som ikke i forvejen er Tour-nørder - Til gårsdagen etape var han lykkelig over at hans hold holdt sig helt neutrale og usynlige, til dagens etape er planen at rytterne blot skal slappe helt af ... og guddødemig om han ikke løfter sløret også for dagene frem, hvor han satser på at hans hold skal køre ekstremt afventende og passivt. Om ikke andet kan man jo kun blive positivt overrasket, hvis en skulle præsterer en anelse mere end Riis lover!
RMIR... Den nye Leth.... Nej, han resignerer..... Eller gør han? Kunne være sjovt med et par kommentatorere fra dette site, hvor man gav folk en chance, ala det koncept TV3+ har lavet et par gange med FCK vs Brøndby :-)
Kunne en sjov ide John.
Vil give RMIR ret i at saxo er lidt for deffensive. Det ville klæde dem at have en god udbryder konge og en rigtig god sprinter.
Efter min mening er contador storfavorit, men syntes ikke at saxo har rytterne til at støtte ham.
De skal nok vise sig Kim rolig nu ! Der er jo ingen der for lov til noget som helst de skal kun beskytte AC, synes også holdet trænger til nogle forstærkninger de der 3 elendige æsler ( spanioler ), skal i hvertfald IKKE have fornyet deres kontrakter, de er jo komplet værdiløse for holdet ( med Giro'en i mente ). Synd for Mørkøv han havde helt sikkert præsteret bedre end dem. Kom så Riis nu skal der handles
Ja, lidt underligt ...Men det var jo Contador som bare besluttede hvem han skulle have med. Men JA, Riis skal nok finde 2 nye mand her under/lige efter touren.
Et ønske for et par lækre indskiftninger ville være Boasson Hagen og Geraint Thomas - Evt. Mollema - Og så skulle Riis have været kvik og nappet Hushovd for 2 år siden - han havde været alle pengene værd - Nu er det ved at være lige lovlig sent med Hushovd.
Og udover Boasson Hagen og Geraint, ville det klæde næste års tourhold at få Michael Rasmussen med - men næppe realistisk!
MR ? Desværre ikke nej ! Han er da den af alle, der er blevet hårdest ramt af sin karentæne Rent justitsmord hvis du spørger mig ingen positive test !!! Må håbe på at CFW-holdet får status som profhold inden for 1-2 år, men det er sikkert heller ikke realistisk Riisen har brug for stærke allrounder og der passer de 3 som du har nævnt jo som fod i hose.
@28
Godt set :-)
Når du selv skal sige det ;) Respekt :)
« Hej alle :D - Trøjepoint en masse til Evans - Arroyo »
Tilbage til forumoversigt
Regler og forbehold | Vilkår og rettigheder | Personlige oplysninger | Kontakt | Hjælp | 1 Holdet.dk | Copyright © 2000 - 2012 Swush.com. All rights reserved.