30. oktober 2011 anmeld

Spændende afslutning i golfen

Det lader til at det alligevel bliver en spændende afslutning i Golfen. De to hold der havde lidt forspring laver meget lidt denne uge, og et par hold med Garcia er rykket voldsomt frem de sidste to uger.
Og så har Donald meldt fra til næste uges turnering. Spændende, da der er mange der har ham på holdet, men også nogle i toppen der ikke har.

Havde selv en grotesk situation denne uge, hvor min mand, Richie Ramsay, laver birdie på sidste hul, og dermed koster mit hold 25 points, fordi han skubber en af mine andre spillere ned på 4. pladsen i stedet for en delt 3. plads. Øvøv. Birdien kommer altid når man ikke ønsker det...

Det bliver en spændende afslutning med et par store turneringer.

Svar på indlæg

23 svar indtil nu

30. oktober 2011 anmeld

Som jeg lige ser det henter du 331 point på nr 1 og 291 point på nr 2, så det er sgu noget af en spurt du har fået sat ind efter udskiftningerne, godt gået men MM er stadig med i spillet takket være et super køb af Garcia på begge sine hold.

BennedbækBennedbækTDF er det bedste spil af alle, med eller uden reserver er jeg med, men for at undgå alt for meget ballade ville det jo være perfekt med en reserve i hver katagori.....Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
30. oktober 2011 anmeld

Det ændrer sig jo hele tiden fordi det er forskellige spillere der stiller op i turneringerne. Jeg har satset på nogle mindre europæiske spillere som jeg regnede med ville spille 8-10 turneringer for at komme med i sæsonfinalen. Deres tid har så været nu, og nu kommer så de spillere som er med i de større turneringer.

Men det er da altid bedre at have points'ene i banken, fremfor at være tvunget til at skaffe dem i de kommende turneringer.

Jeg kommer for sent, og har lavet et par fejl. Men det bliver tæt mellem en 3-4 andre i toppen. Og det bliver først afgjort i sidste turnering.

06. november 2011 anmeld

Sådan Kaymer!!!
Så kom belønningen til dem der holdt fast i ham og ikke byttede ham ud med US-Donald. Det gør ikke afslutningen mindre spændende.
Men hvor er han bare cool. Fantastisk afslutning. 9 birdies på de sidste 12!!!

06. november 2011 anmeld

Ja det er skønt, bare surt at have droppet ham som kaptajn. Det bliver en fantastisk afslutning for jer der er tilbage i toppen.

06. november 2011 anmeld

Jeg tager hatten af for dem der har taget Kaymer som kaptajn. Det kræver is i maven at have ham på en bane som både McIlroy og Westwood elsker. Men der kan jo være nogen der har glemt at skifte ham ud fra sidste uge....

06. november 2011 anmeld

Og så har han altså ikke vist en fantastisk form. Jeg havde da både troet og håbet på at få flere point fra hans side, men det kan være han topper her sidst på sæsonen.

06. november 2011 anmeld

Han har jo lavet ændringer i sit sving i år, så jeg er dybt chokeret over at han allerede vinder nu. Se bare hvordan Harrington har været påvirket af svingændringer. Men Kaymer er bare en klassespiller.
Jeg valgte ham udelukkende frem for Donald fordi jeg vidste han ville spille en 2-3 turneringer mere end Donald og fordi jeg vidste at Donalds kone skulle føde, hvilket altid er en distraktion. Og så fordi jeg lå nede som nr. 20-25 stykker og skulle tage et par chancer for at lave et godt resultat.

07. november 2011 anmeld

Ja, nu bliver det rigtig spændende - men mon ikke vinderen skal findes fra den nuværende top-10?

07. november 2011 anmeld

Hvis ikke cut-off bliver rykket meget længere ned på deltager listen, så er alvidende på 1 pladsen efter næste runde

BennedbækBennedbækTDF er det bedste spil af alle, med eller uden reserver er jeg med, men for at undgå alt for meget ballade ville det jo være perfekt med en reserve i hver katagori.....Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
08. november 2011 anmeld

Jeg tror ikke Singapore Open kommer til at flytte ret meget. Ca. 200 spillere kæmper om 65 pladser i finalerunderne, og mange af de asiatiske spillere har en fordel med klimaet. Der vil ikke blive uddelt alt for mange points. Specielt ikke da der er en del topspillere tilstede, som ikke er valgt af nogen af de førende hold.

Jeg tror ikke de næste to runder rykker alt for meget, og i R2D-finalen har de fleste hold 12-15 spillere med, så der får alle hold mange points. Jeg tror R2D-finalen bliver afgørende, men jeg tror ikke man kan hente 250 points i den turnering alene. Ud fra det tror jeg kun at det er de 8 øverste der kan nå at vinde. De andre er for langt bagefter.

10. november 2011 anmeld

Og jeg tror folk med A. Hansen på holdet får en rigtig god uge. Jeg har i hvert fald lidt penge kørende på ham i Top 5.

14. november 2011 anmeld

Meget godt set Johnny B. Kan du ikke nævne mit navn til efter sidste runde, så behøver vi ikke spille færdig.

15. november 2011 anmeld

Skal jeg komme med et bud så vil den alvidende rykke endnu mere i næste weekend.
Der er mange i top 15 der kun har 1 med, mens han har 6 mand til start og det er endda et par af favoritterne, den eneste der kan håber på at holde sin afstand til ham er MM`s 2 hold, men jeg tror den alvidende fører med 400 point efter weekenden

15. november 2011 anmeld

...... Og vinder "Den Alvidende Jacob" golfspillet.... Ja, så er han jo Altvidende ......om golf.... Sådan må det være :-)

John AndersenJohn AndersenNu ikke hænge sådan med hovedet, Jesus.... Op på hesten/korset igen :-)Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinder
15. november 2011 anmeld

Ja, vi er nogen der har resultater, der matcher munden :-)

Men jeg har så bevidst sat et hold, hvor jeg risikerer at jeg kun har 10-11 mand med til sæsonfinalen, hvor mange andre har 13-15. Så jeg skal jo føre med 150-200 points inden sidste runde for at have en chance.

15. november 2011 anmeld

@14
Jeg er alvidende. Ikke altvidende. Om golf. Og stavning :-)

15. november 2011 anmeld

Ja ja, Jacob den altvindende :-)

John AndersenJohn AndersenNu ikke hænge sådan med hovedet, Jesus.... Op på hesten/korset igen :-)Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinder
15. november 2011 anmeld

Nu er det vel heller ikke så vigtigt om der skal t i eller ej...

Jeg syntes det er vildt godt kommet tilbage og efter vi har skiftet ud er de 2 største golfnørder jo rykket op gennem tabellen, selvom Martin ikke når helt frem så er det sgu også noget af et come-back han har leveret.
Jacob vinder helt sikkert selvom han også var kørt ud af side 1 på highscore da vi skulle skifte ud.
Fedt der har været så store rokeringer i tabellen, det havde jeg ikke regnet med, desværre gik mit hold den forkerte vej med spændende så længe det varede.

Beklager hvis der skulle være nogen stavefejl..

Godnat.....

16. november 2011 anmeld

Hvis der er noget vi har lært, er det vel at utroligt meget kan ændre sig i løbet af et par uger. En sejr til Donald i sidste turnering vil koste mig ca. 350 points. En Top 3 til Donaldson vil koste dyrt. Andre ting vil gå den anden vej.

Men det viser nok at udskiftningen tit er en ulempe for nogle folk, for de ender med at vælge dem der har HAFT god form i stedet for dem der FÅR god form. Der er nok en tendens til at kigge på pointoversigten i stedet for at bruge fornuften. Folk der allerede har vundet en turnering har deres på det tørre, mens dem der ikke har pludselig skal spille 4-5 turneringer ekstra for at redde sæsonen. Set i bagklogskabens lys i hvert fald.

17. november 2011 anmeld

Hmmm....manden på andenpladsen følger åbenbart så lidt med i spillet at han ikke ved hvilken turnering der spilles i denne uge(i dette spil). Skidt kaptajnvalg! Så går man ikke så meget op i det.

04. december 2011 anmeld

Kan sige til den Alvidende at det er ved at være rigtig lang tid siden, at jeg har fulgt med i golf. Har ellers set meget golf en årrække. Det var godt for helbredet! Golfen sluttede for mit vedkommende, da det hele gik over til særlig betalingskanal med særlig dekoder og andet pjat. Det blev simpelthen for dyrt og for besværligt.

I dag er det helt væk. Har dog lagt mærke til, at Thomas Bjørn har fået genstartet karrieren. Det er da også ganske imponerende, men det er stort set også alt.

Kan da huske at der i datiden var en thailænder der hed Jaidee. Hvis ikke jeg husker helt galt, så var han exceptionel på de sidste meter? Han var i hvert fald meget dominerende når touren kom til Asien.

Spiller han egentlig den dag i dag?

MominhoMominho
355
Tillykke til Ståle med nyt job hos ulvene. (De rigtige). Han fortjener en chance mere. Wolves er selvfølgelig ikke nogen verdensklub, men stadig en klub med en pæn historie og stolte stolte traditioner. Tillykke med det.Top 10%
04. december 2011 anmeld

Jaidee er der skam stadig, men asiaterne er blevet meget bedre, og europæerne er blevet bedre til at læse greens derude, så han vinder ikke længere. Men har er jo også oppe i 40'erne.

Jeg har personligt aldrig set Viasat Golf(bortset fra en måned, hvor den var prøvekanal), så det er ikke afgørende for at følge sporten, eller for at spille managerspil. Tværtimod, vil jeg sige. På TV ser du kun de 25 forreste, men på internettet ser du alle spillere hul for hul, hvilket er nødvendigt, hvis man skal danne sig et ordentlig indtryk af spilleren. Det eneste er at man mister de helt suveræne insider-tips som Knudsen og Nyholm sidder med.
Derudover er Viasat Golf, heller ikke godt for familielivet. Det er en tidsrøver....

04. december 2011 anmeld

At Viasat golf er en tidsrøver kan jeg svare bekræftende på. Hidtil har familien i en vis grad skulle skiftes om retten til at bruge recieveren, men efter viaplay, kan jeg nappe det hele på nettet, det er nu kun konkurrencen med fodbold der holder Golfen væk.

« pointfejl i bundesliga - Spændende afslutning i golfen - VM Håndbold - Cup konkurrence »

Tilbage til forumoversigt